napisz e-mail pierwsza strona
 
     Gimnastyka dla pań

Aktywność fizyczna znacząco poprawia stan naszego zdrowia:
- obniża ryzyko wystąpienia chorób krążeniowych,
- obniża ciśnienie tętnicze,
- chroni przed osteoporozą,
- przyśpiesza przemianę materii,
- pomaga w redukcji tkanki tłuszczowej,
- obniża stężenie "złego" cholesterolu (LDL) we krwi,
- zwiększa stężenie dobrego cholesterolu (HDL) we krwi,
- poprawia samopoczucie,
- chroni przed cukrzycą,
- chroni przed otyłością.

Program gimnastyki rehabilitacyjnej opracowany jest dla osób w różnym wieku. Zajęcia odbywają się indywidualnie lub w grupach do 8 osób.

Gimnastyka prowadzona w naszym gabinecie to specjalnie opracowany program ćwiczeń:
- przeciwko bólom kręgosłupa (w celu poprawy stabilizacji kręgosłupa, wzmocnienia mięśni przykręgosłupowych, zmniejszenia przewlekłego bólu, wzmocnienia mięśni posturalnych)
- przeciwko osteoporozie,
- przeciwko nadwadze ograniczającej możliwości aktywności ruchowej,
- ujędrniający ciało i modelujący sylwetkę,
- zapewniający poprawę kondycji, relaks.

Podczas zajęć nie wykonuje się podskoków i gwałtownych ruchów. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem m.in. piłek, hantli, lasek gimnastycznych, gum. Ta z pozoru bardzo prosta gimnastyka angażuje wszystkie partie mięśniowe w bezpiecznych pozycjach wyjściowych.

W programie tym zawarte są ćwiczenia dynamiczne, ćwiczenia izometryczne metodą Burgera, elementy ABS, stretchingu, callaneticsu, pilates i jogi.

Gimnastyka rehabilitacyjna to skuteczna metoda leczenia dysfunkcji narządu ruchu - zwłaszcza bólu kręgosłupa. Ćwiczenia wykonuje się pod opieką instruktora w małych grupach. Systematyczne korzystanie z zajęć wpływa na poprawę ogólnej kondycji organizmu.






        
 
Pilates

Gimnastyka wywodząca się od imienia legendarnego trenera Josepha Hubertusa Pilatesa, który jako dziecko miał poważne problemy ze zdrowiem. Jego pragnieniem było być silnym i sprawnym fizycznie, więc całe swoje życie poświęcił ćwiczeniom. Niezwykłość metody Pilatesa polega między innymi na tym, że przynosi ona nie tylko korzyści fizyczne, ale także psychiczne. Poprawia wygląd całej sylwetki, wpływa korzystnie na nasze samopoczucie. Niweluje bóle kręgosłupa i stawów oraz uczy nawyków poprawnego oddychania. Joseph Pilates wiele eksperymentował z hatha-joga, tańcem i ćwiczeniami siłowymi, jednak żadne z nich do końca go nie satysfakcjonowało, toteż połączył najskuteczniejsze i najbezpieczniejsze metody wszystkich rodzajów aktywności w jeden system. System ten ukierunkowany jest na poprawę elastyczności, siły, równowagi i świadomości swojego ciała. Zajęcia Pilates to łagodny i delikatny, ale jednocześnie trudny sposób kształtowania ciała. Technika ta jest odpowiednia dla każdego, niezależnie od wieku czy stanu zaawansowania. Głównym przesłaniem ćwiczeń Pilates jest wzmocnienie świadomości własnego ciała. Tajemnicą zdrowego, elastycznego wyglądu jest silny rozwój naszego centrum, czyli głębokich mięśni brzucha, pleców i miednicy. Smukła sylwetka, płaski brzuch, dobre samopoczucie, lepsza świadomość własnego ciała - to wszystko da Ci Pilates. Oprócz regularności ćwiczeń i rozsądnej diety musisz przestrzegać jednego - dbać o jakość ćwiczeń.